مسجد اورتاکوی از جمله قدیمی‌ترین مساجد استانبول محسوب می‌شود و معماری زیبا و منحصر به‌فردی را در دل خود گنجانده است. این مسجد در سال 1854 بنا به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری در ترکیه تبدیل شده است. این مسجد در میان بندرگاه اورتاکوی واقع در منطقه‌ی بشیکتاش قرار گرفته است.

اکثر گردشگران تور استانبول بازدید از این مسجد را در برنامه‌ی سفر خود قرار می‌دهند. این مسجد به سبک مسجد نئوباروک در مکان مقدس مسجد کوچکی که در جریان شورش‌های سال 1730 نابود شده بود، ساخته شده استو از آن زمان تا کنون چندین بار مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته است. اورتاکوی دارای دو مناره‌ی پله‌دار با یک جایگاه موذن بوده و دیواره‌های با سنگ سفید طراحی شده است. دیواره‌های تنها قبله‌ی آن نیز با موزائیک صورتی رنگ تزئین شده است.

در هنگام بازدید از این مسجد شما می‌توانید ترکیبی از موزائیک و سنگ مرمر را مشاهده کنید که ظرافت زیادی در طراحی آن به‌کار رفته است. جالب است بدانید در دیواره‌های مسجد آثار خوشنویسی عربی را مشاهده کنید که همین موضوع جذابیت بازدید از این منطقه را دوچندان کرده است. توصیه می‌شود در تور ترکیه این مکان زیبا و بی‌نظیر را از دست ندهید.