۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی از جمله قدیمی‌ترین مساجد استانبول محسوب می‌شود و معماری زیبا و منحصر به‌فردی را در دل خود گنجانده است. این مسجد در سال 1854 بنا به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری در ترکیه تبدیل شده است. این مسجد در میان بندرگاه اورتاکوی واقع در منطقه‌ی بشیکتاش قرار گرفته است.

ادامه مطلب...
۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

چگونه از بیماری در سفر جلوگیری کنیم؟

افراد برای گذراندن اوقات سفر می‌کنند و هیچ‌گاه دوست‌ندارند که د ربهترین لحاظت زندگی خود بیمار شوند. فرقی نمی‌کند که شما به مسافرت کاری و یا تفریحی رفته باشید، ممکن است شما به دلایل مختلف مانند تغییرات آب‌وهوایی و یا خوردن غذاهای مختلف بیمار شوید اما شما می‌توانید با رعایت چند نکته و نجام برخی از کارها از آن جلوگیری کنید. چگونه از بیماری در سفر جلوگیری کنیم؟

ادامه مطلب...
۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

جزیره موش در آنتالیا

جزایر و سواحل دیدنی آنتالیا همیشه دارای طرفداران زیادی است و علاقه‌مندان زیادی را در تور آنتالیا به‌خود جذب می‌کند. آنتالیا دارای آب‌وهوای مدیترانه‌ای و مطلوب است که جاذبه‌های و تفریخات هیجان‌انگیز زیادی را در دل خود گنجانده است. در این مقاله قصد داریم جزیره موش در آنتالیا را معرفی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

مرکز خرید میگروس، برند معتبر سوئیسی در آنتالیا

آنتالیا از جمله شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود و هرساله گردشگران از کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان با تور آنتالیا از این کشور بازدید می‌کنند. شاید با شنیدن نام مرکز خرید بسیاری از افراد تور استانبول را انتخاب کنند اما امروزه آنتالیا علاوه بر سواحل زیبا و خیره کننده دارای مراکز خرید شیک و مجللی می‌باشد. میگروس یکی از مشهورترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی سوئیسی می‌باشد که در اکثر شهرهای توریستی جهان شعبه دارد. یکی از شعبه‌های این مرکز خرید مجلل در شهر آنتالیا در نزدیکی اسکله‌ی قلعه‌چی قرار گرفته است.

ادامه مطلب...
۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

ایرانی‌ها به کدام کشورها بدون ویزا می‌توان سفر کنند؟

توریسم یکی از پرسود‌ترین صنعت‌های دنیا می‌باشد که رونق آن شکوفایی زیادی را در اقتصاد کشورها ایجاد می‌کند. کشورها برای رشد و توسعه در این صنعت با یکدیگر رقابت می‌کنند تا گردشگران از کشورهای مختلف جذب کنند. همانطور که می‌دانید حجم وسیعی از ایرانی‌ها هرساله با تور به مناطق مختلف دنیا سفر می‌کنند و کشورها با درک این موضوع برای جذب توریست ایرانی بایکدیگر رقابت می‌کنند. اما شاید یکی از دغدغه‌ی اصلی برای سفرهای خارجی اخذ ویزا می‌باشد که امروزه شهروندان ایرانی می‌توانند به بسیاری از کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر کنند. ایرانی‌ها به کدام کشورها بدون ویزا می‌توان سفر کنند؟

ادامه مطلب...
۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

مجسمه‌ی مادر گرجستان

مجسمه‌ی مادر یا کارتلیس ددا از جمله شمهورترین مجسمه‌های شهر تفلیس است که نوعی نماد این شهر نیز محسوب می‌شود. این مجسمه در فراز تپه‌ی سولالاکی تفلیس قرار گرفته است و جلوه‌ی خاصی را در تور تفلیس ایجاد کرده است.

ادامه مطلب...
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

هرگز قهوه در هواپیما نخورید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد با هواپیما به سفرهای داخلی و خارجی می‌روید، توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود این مقاله را حتماً بخوانید.

ادامه مطلب...
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

نکات مهم برای افراد دیابتی در سفر

برخی از افراد دیابت را مانعی برای سفر می‌دانند اما با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنند. نکته‌هایی که در این مقاله گفته می‌شود مراقبت‌های لازم برای بیماری‌شان و برنامه‌ریزی برای آن است. شایان ذکر است که قبل از سفر بهتر است در مورد مقصد سفر، رژیم غذایی و فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید. نکات مهم برای افراد دیابتی در سفر چیست؟

·        استفاده از وسایل مورد نیاز

تفاوتی نمی‌کند که با هواپیما، قطار و یا حتی اتومبیل شخصی سه سفر می‌روید، مهم این است که وسایل مورد نیاز برای بیماری دیابت از جمله دارو، انسولین، دستگاه تست قند خون و قند برای درمان هیپوگلیسمی را با خود به همراه داشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که انسولین خود را در جای خیلی گرم قرار ندهید، زیرا این کار ممکن است باعث فاسد شدن انسولین شود.

·        از برنامه‌ی روتین استفاده کنید

شاید یکی از مشکلات افراد دیابتی مختل شدن برنامه‌ی روتین در سفر باشد. به عنوان نمونه ممکن است در پرواز تور استانبول تاخیری در پرواز ایجاد شود، از این جهت پیش‌بینی وضعیت‌های احتمالی را نموده و از قبل آمادگی مقابله با آن‌ها را داشته باشید. مثلاً می‌توانید با خود اسنک به همراه داشته باشید و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

·        تغییرات زمانی در سفر‌های خارجی

تغییرات زمانی در سفرهای خارجی به‌ویژه در پروازهای طولانی بروی برنامه‌هایی کنترل دیابت اثر گذار است. از این جهت توصیه می‌شود که قبل از سفر با پزشک خود این مورد را در میان بگذارید.

·        از غذاهایی که می‌خورید آگاهی داشته باشید

ممکن است که برخی غذاهای محلی دارای کربوهیدارات زیادی باشند و بهتر است که اطلاعاتی که در مورد نوع و محوای غذای خارجی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌شود که قند خون خود را قبل و بعد از هر وعده‌ی غذایی چک کنید تا میزان تا اثر غذا را میزان قند خون و کنترل دیابت بدانید.

·        اقدامات لازم در شرایط اضطراری

یکی از نکاتی مهم در شرایط اورژانسی همانند افت قند خون در سفر این است که بدانید چه اقداماتی انجام دهید. توصیه می‌شود که کارتی که نشان‌دهنده‌ی دیابت شماست در سفر همراهتان باشد و یک لیست از تلفن‌های ضروری مانند پزشک معالج و اورژانس کشور داشته باشید تا در مواقع لزوم با آن‌ها در تماس باشید.

۰۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

8 روش مقابله با آفتاب‌سوختگی در سفر

محافطت در برابر آفتاب‌سوختگی یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام سفر است و عواملی مانند تغییر رنگ پوست، سوزش و خارش پوست و حتی ملتهب شدن را برای شما ایجاد می‌کند. همچنین ماندن زیاد در زیر نور خورشید سطح پوست شما را خشک می‌کند و سلول‌های مرده روی پوستان به‌چشم می‌خورد که تمامی این عوامل می‌تواند لذت سفر را کاهش دهد. در این مقاله قصد داریم 8 روش مقابله با آفتاب‌سوختگی در سفر را بررسی کنیم.

·        از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

حتی 15 دقیقه ایستادن در تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند منجر به آفتاب‌سوختگی شود. ار این جهت به عنوان اولین راهکار برای مقابله با آفتاب‌سوختگی توصیه می‌شود که از کرم ضد آفتاب که دارای SPF 15 و بالاتر است استفاده کنید. همچنین افرادی که قصد دارند به مناطق باز مثلاً کوه‌های کازابک در تور گرجستان بروند بهتر است که از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنند که SPF آن‌ها بالاتر از 30 باشد.

·        آب‌وهوای منطقه را بشناسید

تاثیر کرم‌های ضد آفتاب تحت تاثیر عواملی همانند رطوبت، باد و دمای بالا می‌باشد. به علاوه اگر دمای هوا بسیار بالا بود به عنوان نمونه در کوه‌های آرارات در تابستان در تور ارمنستان سفر کردید توصیه می‌شود اگر تعرق شما زیاد است هر 2 ساعت یک‌بار کرم ضد آفتاب را استفاده کنید.

·        لباس آستین بلند بپوشید

پوشیدن لباس‌های آستین بلند می‌تواند یک مانع برای جذب اشعه‌ی UV به پوست شما شود و اگر در آب‌وهوای مرطوب هستید بهتر است که لباس آستین‌ بلند شما شل باشد تا در برابر پوست نفوذ نکند.

·        مواد دارای آنتی‌اکسیدان مصرف کنید

زمانی که پوست شما در برابر تابش شدید اشعه‌های UV خورشید کوفته و صدمه دیده است، بدن به آنتی‌اکسیدان زیادی نیاز دارد که این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند با خوردن چند واحد میوه و سبزی تازه تامین شود. مصرف آنتی‌اکسیدان سبب ترمیم هرچه سریع‌تر پوست می‌شود. به‌علاوه برخی از مواد غذایی همانند چای‌سبز و آب‌انار می‌تواند خاصیت ضدالتهابی ایجاد کند و در تسکین اشعه‌ی UV موثر هستند.

·        از چشمان خود محافظت کنید

آیا می‌دانستید که آب و برف می‌تواند اشعه‌ی UV را انعکاس دهد و می‌تواند به چشمان‌تان آسیب برساند؟ از این جهت توصیه می‌شود که برای محافظت از چشمان‌تان در برابر این اشعه از عینک‌های آفتابی استفاده کنید.

·        از نور خورشید ساعت 10 صبح تا 4 بعد‌ازظهر پرهیز کنید

نور خورشید بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر دارای بیش‌ترین میزان اشعه‌ی UV می‌باشد که ریسک ابتلا به بیماری‌های پوستی آفتاب‌سوختگی را تا چند برابر افزایش می‌دهد. اگر بین این ساعت قصد تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را داشته باشید بهتر است در سایه قرار بگیرید.

·        استفاده از اسید گلیکولیک توصیه نمی‌شود

تا زمانی که مراحل پوست‌اندازی پوست‌های سوخته‌ی شما به پایان نرسیده از محصولاتی مانند اسید گلیکولیک، رتینوئید و اسید سالیسک استفاده نکنید، زیرا پوست در مرحله‌ی حساسی است و موجب حساسیت بیش از حد می‌شود.

·        از کودکان بیش‌تر محافظت کنید

براساس تحقیقات انجمن سرطان کانادا، مقدار قابل ملاحظه‌ای از بیماری‌های پوستی قبل از سن بیست‌سالگی رخ می‌دهد، از این جهت به‌یاد داشته باشید کودکان را نیز در هنگام سفر در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کنید و برای آن‌ها از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 برای کودکان بالای 6 سال توصیه می‌شود و برای کودکان زیر 6 سال استفاده از این کرم‌ها پیشنهاد نمی‌شود. به عنوان نمونه شما قصد پیاده‌روی با کودکانات را در یکی از سواحل تور آنتالیا را دارید و برحسب سن وی میزان SPF را مشخص نمایید.

۰۱ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر