ایران طبیعتی بکر و زیبا دارد که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. در همه فصل های سال شما می توانید زیباترین طبیعت ها را در این کشور ۴ فصل ببینید و از پتانسیل گردشگری آن شگفت زده شوید. در این یاداشت به معرفی زیباترین جاده های ایران خواهیم پرداخت.

جاده اسالم و به خلخال

جاده اسالم به خلخال

اسالم به خالخال یکی از زیباترین جاده های شمال کشور است. این جاده که اطرافش را جنگل پوشانده است از ۷۰ کیلومتری شهر اسالم در گیلان شروع می شود و به شهر خلخال در استان اردبیل ختم می‌شود. می توان گفت این جاده در اکثر اوقات سال بارانی است و دمای هوا در این منطقه خصوصا در نزدیکی خلخال حتی در تابستان هم سرد است. گردشگران می توانند در روستاهای اطراف این جاده و همچنین در نزدیکی عشایرهای  این منطقه کمپ بزنند.

جاده شاهرود به گرگان

جاده شاهرود به گرگان

یکی دیگر از جاده های زیبا و بکر ایران جاده جنگلی شاهرود به گرگان می باشد. اگر از بالا به این جاده نگاه کنید یک راه پر پیچ و خم می بینید که در انبوه سبزی از جنگل ها احاطه شده است. در امتداد این جاده روستاهای فوق العاده زیبا و بکری قرار گرفته‌اند که شما می توانید در طول سفرتان در این روستاها کمپ کنید. از معروف ترین روستاهای این منطقه می توان به روستای توسکستان اشاره کرد. جاده شاهرود به گرگان  در عین زیبایی جاده باریک و خطرناکی محسوب می شود و اگر قصد سفر به این جاده را دارید حتمن نکات ایمنی و سرعت مجاز را رعایت کنید.

جاده چالوس

جاده چالوس

جاده چالوس یکی دیگر از جاده های فوق‌العاده رویایی شمال کشور است. این جاده را کوه ها، رودخانه ها و درختان احاطه کرده است. این جاده که نام رسمی آن جاده ۵۹ می باشد از شهر کرج اغاز و به مازندران ختم می شود. امروزه جاده چالوس به عنوان یکی از تفریحگاه های کشورمان شناخته می شود که در میان مردم طرفداران زیادی دارد.

منبع: پارس توریسم