جزیره کیش هم مانند هر نقطه دیگر در ایران دارای فرهنگ خاص خود است. بومی های این جریزه ذائقه‌ متفاوتی نسبت به نقاط دیگر ایران دارند و از فرهنگ غذایی خاص خود برخوردار هستند. پس بدیهی است که غذای محلی کیش از غذای محلی دیگر نقاط ایران متفاوت باشد. بعید است کسی به جزیره کیش سفر کند و نخواهد یک بار غذای سنتی کیش را امتحان کند زیرا آوازه خوش طعمی غذاهای جنوبی در همه ایران پیچیده است.

پرطرفدارترین غذاهای جنوب

غذاهای جنوب ایران سفره‌ شما را رنگین و فرصت تجربه‌ طعم های تند و بی نظیر غذاهای دریایی را در اختیارتان می‌گذارد. غذای محلی کیش نشان‌دهنده‌ فرهنگ غذایی غنی در این خطه است. انتخاب موادغذایی تازه را باید اصلی‎ترین ویژگی غذاهای محلی کیش و به‎طور کلی جنوب ایران به‎حساب آورد. در ادامه لیستی از معروف‎ترین غذاهای سنتی جزیره کیش آورده شده است.

سمک مشوی

همان‌طور که می‌دانید؛ ماهی و میگو از اصلی‎ترین مواد در فرهنگ غذایی کیش محسوب می‎شوند. بدون شک می‌توان این مواد را در بسیاری از غذاهای محلی جزیره کیش مشاهده کرد. سمک مشوی هم یکی از این غذاهاست که در دستور پخت آن از ماهی استفاده شده است. جالب است بدانید ماهی سرخ شده یک دستور پخت مخصوص دارد که مردم محلی از آن برای طبخ ماهی استفاده می‎کنند. البته برای سمک مشوی می‌توان از ماهی کبابی نیز استفاده کرد.

برای سفر ارزان به جزیره زیبای کیش می توانید از تور لحظه آخری کیش استفاده کنید. شما می توانید هر روز آخرین قیمت تور کیش را بر روی سایت ما مشاهده کرده و با خرید تور کیش ارزان دقیقه ۹۰ هزیته های سفر خود را کاهش دهید. همین حالا با سالیان سفر ما تماس بگیرید.

۲۲۰۲۰۱۸۸

مضروبه

مضروبه غذایی است که مانند اکثر غذاهای سنتی جزیره کیش در دستور پخت آن از ماهی استفاده شده اما ترکیب شدن آن با سیر و سبزی‎های معطر و تازه دیگر طعم جدید و متفاوتی به این غذای محلی کیش خواهد داد. بدون شک ترکیب ماهی، سیر و سبزی ترکیب وسوسه‌انگیزی خواهد بود. معمولاً این غذا در هر رستوران غذای محلی کیش سرو می شود. بنابراین آن دسته از مسافران تور کیش که بخواهند درطول سفر خود این غذای محلی کیش را امتحان کنند؛ برای یافتن آن دچار مشکل نخواهند شد.

هریسه

هریسه غذایی شبیه به حلیم است که در آن از  بلغور و مرغ یا گوشت گوساله به‎عنوان مواد اصلی استفاده می‎شود. در این غذا از هل و دارچین نیز استفاده می‎شود....

 

ادامه غذاهای خوشمزه جنوب را می توانید در شکم‌ گردی در جزیره کیش/ فرهنگ غذایی جنوب مطالعه کنید.