ایران کشوری ۴ فصل است و همچنین از شمال تا جنوب آن اختلاف دمای بسیار زیادی دارد. به لطف این مساله طبیعت‌های متنوعی از جمله کویر، کوهستان، جنگل و دریا را می‌توانید در ایران بیابید. بسیاری از این جاذبه های طبیعی مانند دریای خزر، خلیج فارس، کوه دماوند و… شناخته شده هستند اما هزاران جاذبه طبیعی بکر دیگر وجود دارد که اسم آنها را کمتر شنیده ایم. با پارس توریسم  برای معرفی مختصر چندنمونه از این طبیعت‌های بکر همراه باشید.

شهر سی سخت

سی سخت در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج و در دل زاگرس قرار گرفته است. این منطقه کوهستانی معمولا هوای سردی دارد. چشمه‌های جوشانی در این شهر وجود دارد که بر زیبایی آن می افزاید در واقع سی سخت را می‌توان شهر چشمه‌ها نامید. از جمله جاذبه های این شهر می‌توان به دریاچه کوه گل، رودخانه کوه گل، دشتک، گردنه بیژن و… اشاره کرد.

چمستان

چمستان یکی از مناطق  سر سبز مازندران می‌باشد. جاده‌ای به شکل نعل (نیم دایره) چمستان را به نور متصل می‌کند. این شهر چشم‌اندازی فوق‌العاده از جنگل‌های انبوه را به شما هدیه می‌دهد.

وجود آب گرم لاویج در این منطقه بر محبوبیت آن افزوده است. بسیاری از مردم برای بهره بردن از خواص دارویی این آب گرم به چمستان  سفر می کنند.

جزیره نخیلو

جزیره نخیلو جزیره غیر مسکونی در بوشهر است. این جزیره یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان و دو زیستان چه در ایران و چه در جهان می‌باشد. بسیاری از پرندگان کمیاب در جهان را می‌توان در این جزیره پیدا کرد. بیشتر این جزیره را رسوب صدف‌های آهکی تشکیل داده است که این زیبایی خاصی به جزیره داده است.

آبشار پونه‌زار

آبشار پونه‌زار یکی از زیباترین مناطق فریدون شهر اصفهان است. دیواره‌های این آبشار را خزه پوشانده است و این بر زیبایی پونه زار افزوده است. اطراف این آبشار را محیطی سرسبز و رودخانه ای بسیار زیبا فرا گرفته است. در کوه‌های اطراف این آبشار گل‌های وحشی زیادی یافت می شود که بر زیبایی این محیط می افزاید.

منبع نوشته:http://www.parstourism.ir/