۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

اردبیل نگینی در دل کوهستان‌

اردبیل یکی از استان های زیبای ایران است که در شمال غربی در منطقه آذربایجان قرار دارد. این استان را به‌علت داشتن طبیعتی زیبا، آبگرم‌‌هایی که خاصیت درمانی دارند؛ فرهنگ و تمدن خاصی که دارد و همچنین وجود مناطق گردشگری فوق‌العاده‌ای مانند خلخال، سرعین، گردنه حیران و مشکین شهر می‌توان مقصدی مناسب برای سفر دانست.

سفر به اردبیل می‌تواند یک سفر کوتاه ۲ تا ۳ روزه باشد پس برای زمان‌هایی که وقت کمی دارید این گزینه، گزینه‌ای بسیار عالی است. اگر قصد سفر به اردبیل را دارید در این مقاله با  پارس توریسم  همراه باشید.

سفر خود را از تهران به سوی اردبیل آغاز می‌کنیم. در این مسیر از استان قزروین می‌گذریم. اگر وقت کافی برای سفر خود دارید حتما یک روز خود را در قزوین بگذرانید. اگرچه قزوین به تنهای می‌تواند دنیایی از شگفتی‌ها را  پیش روی شما باز کند اما در این فرصت یک روزه هم می‌توانید چند تا از مهم‌ترین جاذبه‌های این استان را ببینید. . در این مسیر از شهرهای ابهر و زنجان نیز عبور خواهید کرد.

خلخال

اما اولین شهری که در استان اردبیل به آن خواهید رسید و نباید بازدید از آن را از دست دهید شهر  خلخال  است. شهرستان خلخال منطقه‌ای کوهستانی در جنوب استان اردبیل است.

این شهر با استان گیلان هم مرز می‌باشد. جاده اسالم به خلخال یکی از معروف‌ترین و زیباترین‌ جاده‌های ایران است. به علت وجود رشته کوه‌های تالش، این منطقه برخلاف استان گیلان از پوشش گیاهی زیادی برخوردار نیست. مردم این شهر به زبان ترکی آذری حرف می‌زنند و سوغاتشان شال و جاجیم است.

چشمه‌های قرخ بلاغ، باش بولاقی، قزل اوزن، گوجلی، غار مقاره، روستای آلچا بلاغ، چشمه آب سرد ازناو و… چند نمونه از جاذبه‌های طبیعی شهرستان خلخال می‌باشد.

 اردبیل

شهر بعدی که در آن توقف خواهید کرد اردبیل است. این شهر چه از نظر جاذبه‌های طبیعی و چه از نظر فرهنگ برایتان بسیار جذاب خواهد بود. همچنین  در سفر به اردبیل خوردن کباب این شهر را فراموش نکنید. این شهر پر است از بناهایی که دارای قدمت و قصه تاریخی هستند. تاریخ این شهر تا آنجا که در کتاب‌های تاریخ آمده به زمان بهرام‌گور و شاید حتی قبل‌تر از این برگرد. اردبیل در طول تاریخ به‌علت نزدیکی به قفقاز، گرجستان و ارمنستان موقعیت جغرافیایی مهمی داشته است.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را می‌توان معروف‌ترین جاذبه توریستی اردبیل دانست. مسجد جامع اردبیل، بقعه شیخ جبراییل، دریاچه نئور و جنگل فندق‌لو از دیگر جاذبه‌های توریستی اردبیل می‌باشند. در نزدیکی این شهر نیز پیکره سنگی بابا داوود عنبران قرار گرفته است.

در اردبیل چهار اقلیم مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل و  کوهستانی سرد و کوهستانی معتدل قرار دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت این شهر زمستان‌های بسیار سردی دارد و بهترین زمان برای سفر به آن بهار و تابستان است.

سرعین

پس از بازدید از شهرستان اردبیل بهتر است سری به سرعین بزنید. سرعین یکی از مشهورترین مقاصد توریستی ایران است و بدون شک شما هم نام آن را تاکنون شنیده‌اید. این شهر مهم‌ترین منبع اقتصاد استان است و درآمد خوبی از راه صنعت گردشگری به‌دست می‌آورد. چشمه های آب‌گرم سرعین بسیار معروف است و سالانه مردم زیادی برای استفاده از خواص درمانی این چشمه‌ها به این شهر سفر می‌کنند. پیست اسکی الوارس یکی دیگر از عوامل جذب توریست در این منطقه است. در سفر به سرعین عسل محلی، آش دوغ و کباب فراموش نشود.

 مشگین شهر

مشگین شهر نیز یکی از شهرهای جذاب استان اردبیل است. خالی از لطف نیست اگر در سفر به این استان  مشگین شهر را نیز در لیست جاذبه‌هایی که باید از آن دیدن کنید بگذارید. این شهر در دامنه کوه سبلان قرار گرفته و آب‌وهوایی خنک و مطبوع دارد. از جاذبه‌های توریستی این شهر می‌توان به پارک جنگلی، آبگرم قوتورسویی، چشمه دودو، قینرجه، چشمه شابیل، مقبره شیخ حیدر، کهنه قلعه و … اشاره کرد.  قالی‌باقی، جاجیم بافی و گلیم بافی از صنایع دستی و بهترین گزینه برای یادگاری و سوغات از این شهر می‌باشد.

به یاد داشته باشید خرید سوغات، صنایع‌دستی و غذاهای محلی یک شهر می‌تواند به صنعت گردشگری آن شهر و گردشگری کل کشور کمک کند و همچنین می‌تواند بهترین ابزار معرفی به دیگران باشد. همانطور که بالاتر نیز اشاره شد کباب و آش دوغ  معروف‌ترین غذاهای استان اردبیل هستند و عسل نیز بهترین سوغات این استان کوهستانی محسوب می‌شود.


 

۲۲ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

راهنمای خرید در ارمنستان، خرید از برندهای مطرح دنیا

خرید بخش جدایی‌ناپذیر در هر سفر است و جزو اصلی‌ترین عوامل جذب توریست به‌شمار می‌آید. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه، ارمسنتان می‌باشد که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را به گردشگران ارائه می‌دهد و خود را متمایز ساخته است. بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌های مجلل در این کشور در پایتخت آن، یعنی ایروان واقع شده‌اند. شما با قدم زدن در خیابان‌های شهر ایروان با مراکز خرید زیادی روبه‌رو می‌شوید که اکثر آن‌ها برندهای مطرح و نام‌آشنا به ویژه در زمینه‌ی پوشاک هستند.

ادامه مطلب...
۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

بهترین مراکز خرید باتومی

وقتی درمورد بهترین مناطق گردشگری و مراکز خرید صحبت می‌شود، بسیاری از گردشگران شهر زیبای باتومی را پیشنهاد می‌کنند. شهر باتومی مملو از بوتیک‌های مدرن و مراکز خرید می‌باشد که تنوع گسترده‌ای از کالاها با برندهای مطرح جهان ارائه می‌دهند. علاوه بر مراکز خرید و شهر باتومی به پایتخت تفریحات گردشگری تبدیل شده است و روزبه‌روز از نظر صنعت توریست توسعه پیدا می‌کند. در این مقاله ما شما را با بهترین مراکز خرید باتومی آشنا می‌کنیم:

ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر