۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

آشنایی با جاذبه های گردشگری سبلان

سبلان از ان دسته نقاط ایران است که با طبیعت رویایی و بکرش، سفری رویاییی را به مسافران ارائه می دهد.کشور ما ایران سراسر زیبایی است و مناظر و مکان های دیدنی، ایران ما به سواحل شمال , مشهد و شیراز خلاصه نمی شود بلکه هزاران دیدنی مذهبی، تاریخی و طبیعی در آن یافت می شود برای رسیدن به این زیبایی ها فقط کافیست چشم هایتان را باز کنید و به جستجو بپردازید. حتما شگفت زده خواهید شد. کوه سبلان یکی از دیدنی های زیبا و جذاب کشورمان است.

سبلان که در زبان ترکی آذربایجانی « ساوالان » و در زبان تالشی « سفلون » نامیده می شود، از دره قره سو در شمال غرب شهر اردبیل شروع شده و در جهت شرقی- غربی به طول 60 کیلومتر و عرض حدود 48 کیلومتر تا کوه قوشه داغ در جنوب اهر امتداد می یابد و به وسیله این کوه به ارتفاعات قره داغ متصل می شود. کوه سبلان بر سه شهر اردبیل ، اهر و مشکین شهر مشرف است. این کوه در 25 کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر و در فاصله حدود 40 کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد.

سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتشفشانی غیرفعال است. ارتفاع بلندترین قله آن به نام «سلطان ساوالان» به 4811 متر می رسد. در جبهه غربی قله سلطان ساوالان و در کنار جان پناه سنگی به شکل عقاب قرار دارد که در طول زمان به نماد کوه سبلان تبدیل شده است. این قطعه سنگ که به واقع اعجاز طبیعت می باشد، به شکل عقابی است که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است

مراتع سبلان از بهترین مراتع طبیعی ایران است. دامنه های سبلان، برخلاف سهند که کمی سنگلاخی است، دارای خاک نرم و حاصلخیز است و علف های مرغوب و پرارزشی در آن رشد می کنند.

کوه سبلان در زبان ترکی آذربایجانی «ساوالان» و در زبان تالشی «سفلون» نامیده می شود

سبلان به خاطر آبگرم های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا، دریاچه زیبا در قله کوه، مورد توجه دوستداران طبیعت می باشد همچنین از آنجایی که تمام قلل سبلان در ایام سال پوشیده از یخ و برف های دائمی می باشند، در این منطقه یک پیست اسکی به نام «الوارس» وجود دارد که مورد توجه گردشگران است.

ادامه مطلب...
۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

معرفی شهر سانتیاگو با نگاهی متفاوت

سانتیاگو پایتخت شیلی است. کشوری با آب و هوای معتدل و نسبتا سرسبز.سانتیاگو پایتخت کشور شیلی در آمریکای جنوبی است و جمعیتی در حدود پنج و نیم میلون نفر دارد. (چیزی حدود یک سوم جمعیت کل شیلی)

سانتیاگو بزرگترین شهر کشور شیلی است. این شهر در ارتفاع ۱۷۰۰ پایی (۵۲۰ متری) از سطح دریا در دره مرکزی کشور واقع شده، و از لحاظ اداری بخشی از ناحیه پایتختی سانتیاگو است. با وجود پایتخت بودن سانتیاگو، کنگره ملی شیلی| مراجع قانونگذاری در نزدیکی ناحیه والپاراسو تشکیل می‌شود.

دو دهه رشد اقتصادی سانتیاگو را به یکی از پیچیده‌ترین نواحی پایتختی آمریکای لاتین به همراه توسعه گسترده حومه، بازارهای متعدد فروش، و معماری برجسته بلندمرتبه سازی تبدیل کرده است. این شهر همچنین به خاطر داشتن تماشایی‌ترین زیرساخت در آمریکای جنوبی، همچون مترو سانتیاگو و و یک «نوار ساحلی شمالی» جدید و درخشان به خود می‌بالد، یک سیستم بزرگراهی که از زیر مرکز شهر عبور کرده و محدوده‌های شرقی و غربی شهر را ظرف ۱۵ دقیقه به هم متصل می‌کند. سانتیاگو مقر بسیاری از شرکتهای مهم و نیز از لحاظ منطقه‌ای یک مرکز مهم اقتصادی است.

شهر سانتیاگو پایتخت کشور شیلی و یکی از شهرهای آمریکای جنوبی است که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. این شهر به دلیل وجود صنایع و معادن بسیاری که در خود دارد، آب و هوای تمیزی ندارد و برای دوستداران محیط زیست شهر مناسبی به حساب نمی آید. اگر چه با توجه به تمهیداتی که در مورد آن فکر شده، کمی از این میزان آلودگی هوا کاهش پیدا کرده است. سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بی نظیر است و یکی از مزیت های آن به حساب می آید و باعث دومین مقصد گردشگری جهان در سال 2015 باشد. بنابراین با ما همراه باشید در معرفی یکی از کثیف ترین شهرهای جهان اما توریستی یعنی سانتیاگو شیلی ...

ادامه مطلب...
۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

کاربران سایت ها و شبکه های اجتماعی گردشگری بخوانند

پیشرفت تکنولوژی و به خصوص ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی، تمام ابعاد زندگی ما را دگرگون کرده است. سفر و تفریح هم جدا از سایر حیطه های زندگی نیست. اما شیوه های جدید سفر و گردشگری هم خالی از مشکلات امنیتی و قانونی نیست.

معاونت گردشگری کشور با انتشار نام تعدادی از سایت‌های غیرمجاز خانه‌های استیجاری، به کاربران فضای مجازی که برای انتخاب محل اقامت، تورهای مسافرتی، آشنایی با مقاصد گردشگری و سایر خدمات مورد نیاز به درگاه‌های غیرمجاز اینترنتی گردشگری مراجعه می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنا بر اطلاعیه‌ی این معاونت، «متولی هر گونه فعالیت گردشگری در کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شده است و مسؤولیت مدیریت، ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های تاسیسات گردشگری در ارائه خدمات سفر و گردشگری بر عهده این دستگاه است.

در همین چارچوب با عنایت به هماهنگی ایجاد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کلیه فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات مختلف سفر و گردشگری از جمله ذخیره محل اقامت در فضای باید با مجوز و نظارت این سازمان صورت گیرد.

در همین راستا سامانه صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌کنندگان خدمات مسافرتی و گردشگری به نشانی tnamad.ichto.ir راه‌اندازی شده است. لیکن با توجه به بهبود شرایط و رونق صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، متاسفانه در چند ماه گذشته درگاه‌های اینترنتی مختلفی از جمله سایت‌های معرفی خانه‌های استیجاری با عناوین مختلف از جمله: "مهمان‌خانه"، "خانه مسافر گیلان"، "سوئیت تبریز"، "کانون اسکان مسافر" و ... به صورت غیر قانونی و بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از این سازمان مبادرت به فعالیت در فضای مجازی کرده که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات برای فعالان و ذی‌نفعان گیرنده خدمات گردشگری، موجب سرگردانی، ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی برای مردم و گردشگران نیز شده است و اغلب با ارائه اطلاعات غلط و انجام فعالیت‌های غیر مجاز، زمینه سوء استفاده و کلاهبرداری را نیز فراهم می‌آورند.»

ادامه مطلب...
۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

کارشناسان یونسکو برای بررسی ارسباران به ایران می آیند

ارسباران را بسیاری از دوستداران طبیعت و مناطق گردشگری می شناسند. حالا این جنگل زیبا در آستانه اتفاقی مبارک و میمون قرار دارد.

ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده های «جنگل ارسباران» و «منظر باستان شناسی ساسانی فارس» مرداد ماه به ایران سفر می کنند.

معاون میراث فرهنگی از حضور ارزیابان یونسکو در ایران در ماه مرداد و شهریور خبر داد و اظهار داشت: پرونده های «منظر باستان شناسی ساسانی فارس» و «جنگل ارسباران» به عنوان دومین اثر طبیعی با همکاری سازمان محیط زیست و بنیاد مسکن برای ثبت در آثار فهرست جهانی برای سال آینده آماده شده و ارزیابان یونسکو در ماه مرداد و شهریور برای ارزیابی این 2 پرونده به ایران می آیند.


وی ادامه داد: نخستین گنبد جهان متعلق به قلعه دختر بوده و قرار است در منظر باستان شناسی ساسانی فارس معماری این محور تا بیشابور بررسی شود. پرونده شهر تاریخی یزد امسال برای ثبت در یونسکو ارسال شده است و اوایل تیر مباحث کارشناسی و نحوه مدیریت آن بررسی و مطرح می شود.

ادامه مطلب...
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر

با رنگ های ایرانی به کار رفته در جاذبه های گردشگری آشنا شوید

 علاقه مندان به جاذبه های گردشگری ایران و بناها و اثار هنری باستانی ایران احتمالا تا کنون واژه های آبی پارسی و سبز پارسی را شنیده اند. یان دو رنگ شهرت جهانی دارند و حتی توریست های خارجی هم به خوبی با آن آشنا هستند. هر کدام از ما هر روزه با هزاران رنگ در اطرافمان روبه رو هستیم. از رنگ مواد غذایی تا رنگ ماشین ها و ساختمان ها. اما در میان همه رنگ های دنیا چند رنگ وجود دارد که با پسوند ایرانی شناخته می شوند و هر گاه کسی بخواهد نام آن ها را بنویسد و یا بگوید، نام ایران را نیز به همراه خواهد آورد. این رنگ ها را بشناسید.


آبی ایرانی

این رنگ خود به سه طیف روشن، متوسط و تیره تقسیم می شود و تیره ترین طیف آن به نام طاووس ایرانی، آبی پارسی تیره نیز نامیده می شود.سابقه استفاده این رنگ در کشورمان به صنایع سفالگری و نیز نوشته های دیواره های مساجد قدیمی و بناهای به جا مانده از دوران قدیم باز می گردد. اولین بار در سال ۱۶۶۹ از نام این رنگ در انگلیسی استفاده شده است.

ادامه مطلب...
۰۲ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالیان سفر