کازبک یکی از بلند‌ترین قله‌های گرجستان می‌باشد که دارای ارتفاع 5047 متر است. این قله در شرق کوه قفقاز مابین دریای سیاه و خزر در 25 کیلومتری روسیه و گرجستان واقع شده است و جلوه‌ی خاصی را ایجاد کرده است. از دیگر قله‌های بلند گرجستان می‌توان به قله‌ی شخارا و جانگا می‌توان اشاره کرد که صعود به آن‌ها یک چالش برای گردشگران تور گرجستان محسوب می‌شود.

قله‌ی کازبک برای اولین بار توسط داگلاس فرش فیلد به‌همراه یک راهنمای سویسی فتح گردید. یکی از ویژگی‌های بارز این کوه قرار گرفتن یخچال‌های طبیعی در اطراف است که نمای زیبایی را ایجاد کرده است و از مهم‌ترین این یخچال‌ها می‌توان به گرگتی اشاره کرد. برای دسترسی به پناهگاه شما باید از روی این یخچال عبور کنید. اغلب گردشگران در ماه‌های خرداد تا اواخر شهریور را برای صعود به این قله‌ی عظیم‌الجسه انتخاب می‌کنند.

قله‌ی کازبک یک آتش‌فشان چینه‌ای خفته محسوب می‌شود و دومین قله‌ی بلند آتش‌فشانی در قفقاز بعد از قله‌ی البروس در روسیه می‌باشد. این قله در گرجستان با نام Mqinvarsveri و در زبان گرجی به معنی قله‌‍ی یخی به‌شمار می‌آید. جالب است بدانید این قله توسط گروه کوه‌نوردی سلام در سال 1394 فتح گردیده است و پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز در نقش بسته است.