ترکیه از جمله کشورهای تاریخی محسوب می‌شود که تمدن غنی را در دل خود گنجانده است. موزه‌های مختلفی در این کشور قرار گرفته است که بازکو کننده‌ی تاریخ این کشور می‌باشد و همه‌ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به‌ویژه کشور خودمان بازدید از این موزه‌ها را در برنامه‌ی سفر در تور ترکیه خود قرار می‌دهند. یکی از این موزه‌ها، موزه‌ باستان‌شناسی استانبول می‌باشد که جذابیت‌های زیادی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.


موزه باستان‌شناسی استانبول از سه موزه‌ی اصلی، موزه‌ی هنرهای اسلامی و ترکی، و موزه‌ی شرق باستان تشکیل شده است و بیش از یک میلیون قطعه‌ی با ارزش در آن نگه‌داری می‌شود که مربوط به تاریخ و تمدن‌های مختلف جهان می‌باشد. این موزه در سال 1891 بنا نهاده شد که در آن زمان دارای بخش باستان‌شناسی بود در در سال 1991 دو بخش دیگر نیز به آن اضافه شد و سازماندهی جدیدی به آن افزوده شد.

توصیه می‌شود در تور استانبول بازدید از این موزه را به‌همراه خانواده‌ی خود بروید. خواندن بخشی از تاریخ ترکیه و قسطنطنیه برای داشتن پیش زمینه‌ای به‌منظور درک بهتر آثار به‌نمایش گذاشته شده در موزه می‌تواند مفید و هیجان‌انگیز باشد. شما می‌توانید آثار مختلف متعلق به شبه جزیره عربستان پیش از اسلام، بین النهرین، مصر و آناتولی در موزه شرق باستان و همچنین نمونه هایی از کاشی و سفال دوران سلجوقی و عثمانی در موزه کیوسک کاشی لذت ببرد.