برج دوقلوی پتروناس از بلندترین و زیباترین برج‌های جهان محسوب می‌شود که نمای زیبایی را برای کوالالامپور ایجاد کرده است. این برج زیبا دارای 88 طبقه می‌باشد و در کل 78 آسانسور برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی برج پتروناس بسیار زیبا و پیچیده می‌باشد  و این سازه‌ هم با هم با یک مرکز خرید به‌نام سوریا به‌هم مرتبط می‌شوند.

ساخت برج‌های دوقلوی پتروناس از اوایل آوریل 1994 شروع شده و در فرصت کم پنج ساله به پایان رسید. شایان ذکر است که در طراحی برج‌ها از فرم‌های هندسی اسلامی و فرم‌هایی همانند مربع و ستاره 8 پر استفاده شده است. بهره‌گیری از چنین فرم‌هایی به اصول معماری اسلامی از جمله وحدوت و پایداری اشاره دارد. یکی از نکاتی که در طی بازدید از این برج در تور کوالالامپور باید به آن توجه کنید این است که سیگار کشیدن و خوردن در این برج ممنوع است و گیشه‌های فروش بلیط از ساعت 9 صبح تا 8:30 شب باز می‌باشد.

برج‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در صورت آتش‌سوزی در هریک از آن‌ها، امکان فرار و رفتن به برج دوم فراهم شده است. جالب است بدانید در سال 1997 مردی به‌نام "رابرت آیلین" که به مرد عنکبوتی شهره است، تصمیم گرفت که از برج پتروناس بالا برود که با اطلاع پلیس از ماجرا وی در طبقه‌ی 60 برج متوقف شد. توصیه می‌شود در تور مالزی بازدید از برج پتروناس را در برنامه‌های سفر خود قرار دهید.