افراد برای گذراندن اوقات سفر می‌کنند و هیچ‌گاه دوست‌ندارند که د ربهترین لحاظت زندگی خود بیمار شوند. فرقی نمی‌کند که شما به مسافرت کاری و یا تفریحی رفته باشید، ممکن است شما به دلایل مختلف مانند تغییرات آب‌وهوایی و یا خوردن غذاهای مختلف بیمار شوید اما شما می‌توانید با رعایت چند نکته و نجام برخی از کارها از آن جلوگیری کنید. چگونه از بیماری در سفر جلوگیری کنیم؟

·        آب‌های معدنی بنوشید

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند منجر به بیماری در سفر شود، استفاده از آب‌های محلی می‌باشد. حتی اگر بومی‌های آن منطقه از آن آب استفاده می‌کنند، آن آب ممکن است دارای باکتری‌های مختلفی باشند که با معده‌ی شما سازگار نباشد و شما به بمیاری مبتلا شوید. از این‌رو بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری از آب‌های معدنی استفاده کنید. جالب است بدانید برخی از کارشناسان براین باور هستند که شما از آب‌های معدنی برای شستشوی دهان در هنگام مسواک زدن نیز استفاده کنید.

·        مراقب غذاهای محلی باشید

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر خوردن غذاهای محلی آن منطقه به‌ویژه غذاهای خیابانی آن منطقه است. برخی از مناطق مختلف دنیا ترکیبات عجیبی همانند برخی از حشرات و کرم‌ها که ممکن به مذاق شما خوش نیاید و حتی منجر به بیماری شود. مثلاً در طی تور ترکیه توصیه می‌شود که از قبل از صرف غذا به ترکیبات آن توجه کنید. جالب است بدانید در برخی از مناطق دنیا همانند کشور ژاپن و نروژ از ماهی خام و یا نیم‌پز در غذاهای خود استفاده می‌کنند.

·        از ضدعفونی کننده استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که منجر به بیماری در سفر می‌شود، جرم‌های روی دست شماست. در سفر شما چیزهای مختلفی را لمس می‌کنید که تقریباً انجام ندادن آن‌ها غیر ممکن است. باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌توانند تا سه روز بروی اشیای زنده باقی بمانند، بنابراین ضد غفونی کردن دست‌ها بهترین و ساده‌ترین روش برای پیشگیری از بیماری می‌باشد.

·        واکسن بزنید

واکسن‌ها می‌توانند یکی از مهم‌ترین و مرسوم‌ترین نگرانی‌های هر سمافری دنست. نمی‌توان یک جواب قطعی درمورد اینکه در مورد اینکه چه واکسنی بزنید داد چون این موضوع کاملاً بستگی به کشوری دارد که شما قصد سفر به آن را دارید. به عنوان نمونه در تور تفلیس و یا تور باکو نوع واکسن متفاوت است. اگر خودتان نمی‌توانید مراقب سلامتی خود باشید، واکسن زدن یک روش ایده‌آل محسوب می‌شود.