اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد با هواپیما به سفرهای داخلی و خارجی می‌روید، توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت خود این مقاله را حتماً بخوانید.

شما در صف‌های طولانی و خسته کننده ایستاده‌اید و بعد از سوار شدن در هواپیما برای رهایی از خستگی از قهوه و یا نوشیدنی‌های گرم دیگر استفاده می‌کنید، که مصرف آن می‌تواند خطر آفرین باشد. براساس تحقیاتی که در سال 2004 بروی 158 مسافر هواپیما صورت گرفته است، نشان‌ می‌دهد 13 درصد تانکرهای آب  هواپیما دارای "کالیفرم" است. کالیفرم نوعی باکتری می‌باشد که ممکن است سلامتی شما را در سفرهای هوایی همانند تور گرجستان به‌خطر بیاندازد.

پس از مشخص شدن این موضوع، استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی تغییر کرد و قرار شد تا هواپیماها از منابع آبی استاندارد‌های FDA بهره بگیرند. هواپیماها موضف هستند که هرچندوقت یک‌بار تانکرهای آب را ضد غفونی کنند و تست باکتری کالیفرم بدهند. با وجود این تدابیر، برطربق تستی که برای وجود کالیفرم تانکرهای آب هواپیما انجام شد جواب 12 درصد آن‌ها مثبت اعلام شد. برخی از افراد نیز بر این باور هستند که با جوشاندن آب باکتری‌های بیماری‌زا را از بین می‌برد. برطبق گفته‌ی دانشمندی به‌نام Brenda Wile جوشاندن فقط باکتری‌های کوچک را از بین می‌برد.

اگر قصد دارید از نوشیدنی استفاده کنید پیشنهاد می‌شود که از آب‌های داخل بطری‌هایی که داخل بسته‌بندی ارائه می‌شوند، استفاده کنید و تا حد امکان از نوشیدن قهوه یا چای پرهیز کنید. این موضوع برای تمامی افراد به‌ویژه افرادی که دارای ناراحتی‌های گوارشی دارند بسیار توصیه می‌شود.