دژناریکالا یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس محسوب می‌شود که در زمان امپراطوری ساسانیان بنا شده است. اگر علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی و باستانی هستید دژناریکالا در شهر تفلیس را از دست ندهید. هرساله گردشگران زیادی در تور تفلیس از این مکان بازدید می‌کنند. ناریکالا پیش از آن‌که شهر تفلیس ایجاد شود در قرن 4 میلادی به‌دست ایرانیان برای مقابله با دشمنان ساخته شد.

در گذر زمان پیش از آن‌که شهر تفلیس توسط پادشاه گرجستان ساخته شود بسیار مورد توجه قرار اشته است. در زمان بازدید از دژ ناریکالا در تور گرجستان شما می‌توانید معماری زیبای به‌کاررفته در آن را مشاهده کنید که قدمت بیش از 1600 سال را در دل خود گنجانده است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هدف از ساخت این دژ محافظت از شهر بوده است و نقش تعیین‌ کننده‌ای را در آن زمان داشته است. باوجود این‌که برخی از قسمت‌های این دژ تخریب شده است اما همچنان یکی از مکان‌های پربازدید به‌شمار می‌آید و جلوه‌ی خاصی برای شهر تفلیس ایجاد کرده است.

در ناریکالا کلیسای بسیار زیبایی وجود دارد که ناقوس‌های آن بسیار قدیمی و سنتی هستند. در کنار این دژ مجسمه‌ی مادر گرجستان نیز قرار گرفته است که جذابیت بازدید از آن را دوچندان کرده است و دسترسی‌های مختلفی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است. همچنین بازدید کنندگان می‌توانند از تله‌کابین نیز برای دسترسی به دژ استفاده کنند که از کنار پل دوستی شروع می‌شود تا بالای قلعه امتداد دارد.