یکی از دلایلی که گردشگران را مجاب به سفر به گرجستان می‌کند، غذاهای سنتی و اصیل این کشور است که طعم به‌یادماندنی رقم می‌زند. در گرجستان به‌ویژه در دو شهر توریستی باتومی و تفلیس رستوران‌های مجللی قرار گرفته‌اند که غذاهای سنتی گرجی را به گردشگران معرفی می‌کنند. غذاهای سنتی گرجی ترکیبی از فرهنگ غذاهای ترکی، آسیایی، ایرانی و حتی ایتالیایی می‌باشد و با ذائقه‌ی مردم ایران بسیار سازگار است. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم برترین رستوران‌های گرجستان را معرفی کنیم.

·        ازو (EZO)

ازو در زبان گرجی به معنای حیاط است که نام آن با محیط رستوران همخوانی دارد. این رستوران در شهر تفلیس قرار گرفته است و غذاهای ارگانیک و باکیفیتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد. مواد اصلی برای تهیه‌ی غذا در این رستوران مستقیماً از کشاورز خریداری می‌شود و برای طرفداران گیاه‌خواری انتخاب این رستوران یک گزینه‌ی ایداه‌آل است، توصیه می‌شود که در تور تفلیس این رستوران مجلل را از دست ندهید.

·        لولتیا (LOLITA)

این رستوران دارای طراحی زیبا و منحصربه‌فردی است و شما علاوه بر خوردن غذاهای محلی گرجی می‌توانید از موسیقی زنده لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های بارز لولیتا این است که غذا در مقابل چشمانتان درست می‌شود که همین امر جذابیت بازدید از آن دو چندان کرده است. نوشیدنی‌های این رستوران طعم و مزه‌ی بی‌نظیری دارد و توصیه می‌شود در تور گرجستان آن را امتحان کنید.

·        شاوی لومی (SHAVI LOMI)

شاوی لومی یکی از رستوران‌های محبوب در بین گردشگران تور باتومی  و مردم محلی آن منطقه است. در این رستوران علاوه بر سرو غذاهای سنتی شما می‌توانید غذاهای بین‌المللی کشورهای دیگر را نیز امتحان کنید. در منوی این رستوران غذاهای چینی، اسپانیایی، ایرانی و بسیاری دیگر قرار گرفته است.

·        پایپ برگر (PIPE BURGER)

در شهر تفلیس در کنار رستوران‌ها فست‌فودهای بی‌نظیر نیز قرار گرفته‌اند که یکی از این فست‌فودها پایپ برگر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که همبرگر ارائه شده در این فست‌فود بالاترین کیفیت همبرگر را در گرجستان دارد. قیمت آن نیز نسبت به کیفیت و اندازه‌ی همبرگر بسیار مقرون به‌صرفه است.

·        آزارپشا (AZARPHESHA)

در آزارپشا شما می‌توانید طیف گسترده‌ای نوشیدنی ‌های گرجی و نوشیدنی‌های کشورهای دیگر از جمله ایتالیا، لبنان و همچنین اسپانیا را امتحان کنید. در منوی این رستوران غذاها برحسب نوع فصل تغییر می‌کنند و غذاهای ایرانی و یونانی نیز در به‌چشم می‌خورد.

·        ماپشالیا (MAPSHALIA)

طراحی رستوران ماپشالیا بسیار سنتی و شبیه یک کافه می‌باشد و در بین افراد گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. غذاهای ارائه شده در این رستوران علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز برخوردار هستند. از جمله غذاهای محلی ماپشالیا می‌توان به خاچاپوری اشاره کرد که چیزی شبیه به لازانیای پنیر است که روی آن تخم‌مرغ می‌گذارند.