باکو به عنوان پایتخت آذربایجان در بین گردشگران با نام پاریس کوچک شناخته می‌شود و یکی از شهرهایی است که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است. این شهر مملو از جاذبه‌های گردشگری مختلف است و تعدا زیادی رستوران‌های بین‌المللی و کافه در آن قرار گرفته‌اند. در طی تور آذربایجان برج‌های شعله را از دست ندهید که به عنوان شاهکار معماری در دنیا شناخته می‌شود. تفریحات مختلفی در این شهر قرار گرفته است که هیجان سفر به باکو را دو چندان کرده است. در این مقاله قصد داریم 7 تفریح هیجان‌انگیز در باکو را معرفی کنیم.

·        تور پیاده‌روری باکو

منطقه‌ی Icharishahar یکی از مناطق باستانی در باکو محسوب می‌شود که علاوه بر آثار باستانی دارای طبیعت زیبایی و بکری است و توسط کوه‌های بلند احاطه شده است. تمامی این عوامل فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روری فراهم کرده است و تورپیاده‌روی با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه می‌شود. همچنین در طی تور می‌توانید از سوغاتی‌ها و صنایع دستی آذربایجان بازدید کنید.

·        بالا رفتن از برج میدن

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در تور باکو برج تاریخی میدن است که قدمت آن به قرن 12 میلادی باز می‌گردد. این برج در یونسکو به ثبت رسیده است و در گذشته کاخ شیروان‌شاه بوده است. توصیه می‌شود در زمان غروب آفتاب به بالای این برج بروید و مناظر دیدنی باکو را تماشا کنید.

·        گشت‌وگذار در پارک‌های ملی باکو

یکی دیگر از جادبه‌های توریستی آذربایجان که در یونسکو به ثبت رسیده است، پارک‌های ملی باکو است. هر ساله هزاران گردشگر خارجی از اقصی نقاط جهان از آن‌ها بازدید می‌کنند. از جمله این پارک‌های ملی می‌توان به شیروان، آغ گول و آلتی آغاج اشاره کرد.

·        برج‌های شعله را از دست ندهید

برج‌های شعله در بندر باکو قرار گرفته است که جلوه‌ی مدرنی را برای شهر ایجاد کرده است. برج‌های شعله تماماً از چراغ‌های LED پوشیده شده‌اند و نمایی از آتش را به نمایش می‌گذارند و در هر نقطه‌ای از شهر برج‌های شعله نمایان است. هریک از برج‌های شعله کاربری خاصی دارند که در سه بخش مسکونی، هتل و مراکز تجاری تقسیم بندی می‌شوند.

·        مسجد بی‌بی هیبت

معماری مسجد بی‌بی هیبت در نوع خود بی‌نظیر است. معمار این مسجد فخرالدین میرالای و سبک معماری اسلامی و شروانی است و در زمان شیروان‌شاه ساخته شده است. جالب است بدانید این مسجد در سال 1936 به‌طور کلی نابود شد و در دهه‌ی نود مورد بازسازی قرار گرفت. تماشای شاهکار معماری این مسجد یک تفریح لذت‌بخش است که طرفداران زیادی دارد.

·        آتش‌گاه باکو

در زمانی که زردتشیان آتش را مقصد می‌دانستند و زرتشتیان زیادی از در این شهر ساکن بودند، آتشگاهی زیبا در این شهر ایجاد کردند که امروزه هزاران گردشگر به‌ویژه ایرانیان از آن بازدید می‌کنند. قدمت این آتش‌گاه به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد که نشان‌دهنده‌ی فرهنگ غنی این کشور است.

·        تئاتر باکو

اگر علاقه‌مند به تئاتر هستید، ساختمان تئاتر باکو را از دست ندهید. گونه‌های مختلف تئاتر همانند خیمه‌شبازی و پانتومیم در آن اجرا می‌شوند و لحظات شادی را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. همچنین آیین‌های سنتی آذربایجان و به‌علاوه لباس‌های محلی بخش جدایی ناپذیر از تجربیات نمایشی این کشور است.