آذربایجان در قسمت جنوبی قفقاز بین قاره‌ی اروپا و آسیا قرار گرفته است و با کشورهای روسیه، گرجستان، ارمسنتان، ایران و ترکیه هم‌مرز است. معماری به‌کار رفته در خیابان‌های این شهر تلفیقی از اروپا و آسیا می‌باشد و تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی در تور آذربایجان فراهم می‌شود. فرهنگ مردم آذربایجان بسیار نزدیک فرهنگ ایرانی است و در بسیاری از فنجان‌ها طرح‌های پارسی نقش بسته است. آذربایجان اولین کشور اسلامی بود که حاکمیت سکولار و دموکراتیک را در سال 1918 به رسمیت شناخت. امروزه آذربایجان به یکی از قطب‌های گردشگری در دنیا تبدیل شده است و هرساله هزاران گردشگر خارجی از جمله کشور خودمان از این کشور بازدید می‌کنند. چرا باید به آذربایجان سفر کنید؟

زمانی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید و نکته‌ای که نظر شما را در تور باکو به خود جلب می‌کند فرودگاه مدرن شهر باکو است. فرودگاه بین‌المللی باکو یکی از بهترین 5 فرودگاه بین‌المللی در جهان است و به‌طور متوسط سالانه بیش‌از 3 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و امکانات آن مطابق با استانداردهای جهانی می‌باشد. این فرودگاه به‌عنوان یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی بین 4 گوشه‌ی جهان با منطقه‌ی قفقاز و کشورهای اطراف آن محسوب می‌شود.

همچنین به‌یاد داشته باشید که آذربایجان کشور ارزانی است و هزینه‌ی اقامت در هتل‌های این کشور به نسبت از سایر کشورها اعم از ایران، گرجستان و ارمنستان بسیار پایین‌‌تر است. رستوران‌های زیادی در کنار مراکز خرید شیک در شهر قرار گرفته‌ است و بسیاری از گردشگران به‌منظور خرید به این کشور سفر می‌کنند. در مواقع مشخصی از سال برندهای مطرح و نام‌آشنا در جهان کالاهای خود را با درج تخفیف‌های استثنایی عرضه می‌کنند.


به‌یاد داشته باشید در طی سفر حتماً از غذاهای محلی این کشور لذت ببرید. بسیاری از غذاهای محلی این کشور تلفیقی از فرهنگ‌های اروپایی و آسیایی را در دل خود گنجانده است و در تهیه‌ی آن‌ها از سبزیجات استفاده شده است. از جمله غذاهای محلی آن می‌توان به رشته‌پلو، قوربه‌تی، خشیل، لوبیه پلو (لوبیا پلو) و سوتلوآش اشارعه کرد. در دسته‌ی شیرینی‌جات این آذربایجان بسیار مطرح است و شیرینی اهری، قرابیه و یوخا بسیار معروف هستند.