دبی یکی از شهرهای مدرن و لاکچری در آب‌های خلیج فارس می‌باشد که از جامعه‌ی متمدن، ثروتمند و میراث بی‌انتها برخوردار است. دبی بیش‌ترین تعداد جمعیت را در بین شهرهای امارات دارد و بسیاری از مردم دنیا برای تفریح و گشت‌وگذار تور دبی را انتخاب می‌کنند تا از لوکس‌ترین آسمان خراش‌های جهان و برترین جاذبه‌های توریستی لذت ببرند. در دبی با وجود طبیعت بیابانی براساس تمامی سلیقه‌ها جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که گردشگران هیچ‌گاه خسته نمی‌شوند. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان برج خلیفه، مراکز خرید شیک، خیابان شیخ زائد، قاب دبی و بسیاری دیگر اشاره کرد. در این مقاله نماد‌های مختلف شهر دبی را معرفی می‌کنیم تا مشخص شود چرا به دبی شهر لاکچری در دنیا گفته می‌شود.

·        خودروهای لوکس

در سال‌های نه‌چندان دور، کشور آلمان به بهشت ابرماشین‌های لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شد. اما در طی سالیان گذشته حجوم زیادی از این‌گونه خودروها را در شهرهای شیخ‌نشین از جمله دبی و دوحه شاهد هستیم. ماموران پلیس دبی، پشت فرمان ابرخودروهایی همچون استون مارتین با قیمت 1.79 میلیون دلار، فراری FF به ارزش نیم میلیون دلار و لامبورگینی آونتدور به قیمت 379 میلیون دلار می‌نشینند.

·        ساختمان‌های مجلل

مجهزترین آسمان‌خراش‌ها با قیمت‌های رویایی در شهر دبی همه روزه ساخته می‌شوند و شاهکارهای معماری دنیا را می‌توان در این این شهر مشاهده کرد. از جمله‌ی مطرح‌ترین آسمان‌خراش این کشور می‌توان به برج خلیفه اشاره کرد که نبوغ مهندسی در این سازه‌ می‌توان دید. شرکت آمریکایی اسکیدمور و مریل طراحی برج خلیفه را بر عهده داشته است و هزینه‌ی زیادی را بر دولت دبی تحمیل کرده است. این برج دارای 50 طبقه می‌باشد و 6 سال زمان ساخت آن به‌طول انجامیده است.

·        هتل‌های لاکچری

یکی از جذابیت‌های سفر به دبی اقامت در هتل‌های لاکچری دبی است که تجربه بی‌نظیری را برای توریست‌ها رقم می‌زند. یکی از معروف‌ترین و لاکچری‌ترین هتل‌های دبی به‌شمار می‌آید که در میان ساحل جمیرا و جزایر نخل در موقعیتی مشرف به خلیج فارس واقع شده است. اکثر هتل‌های لوکس این شهر از جمله هتل وستین، هتل کنراد و یا هتل ریتز کارلتون جمیرا دارای ویوی زیبا از شهر و یا دریا هستند و مجهز به وای‌فای اختصاصی، استخر، زمین تنیس و سالن بدن‌سازی می‌باشند.

·        مراکز خرید

در دبی مراکز خرید زیادی وجود دارد که تا نیمه شب می‌توان در آن چرخید و از ویترین‌های زیبا دیدن کرد. سفر به دبی برای عاشقان خرید یک گزینه‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود و گردشگران به آن لقب مرکز خرید خاورمیانه را داده‌اند. بسیاری از برندهای مطرح و نام‌آشنای جهان در این شهر شعبه دارند و در مواقع معینی از سال حراج‌های فصلی برای اجناس خود ایجاد می‌کنند. معروف‌ترین و پرطرفدارترین مرکز خرید این شهر، دبی مال است که تنوع اجناس مختلف در کنار طراحی منحصر به‌فرد گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

دبی یکی از شهرهای پرطرفدار برای ایرانیان محسوب می‌شود و همانند تور استانبول و تور ارمنستان هرساله پذیرای هزاران گردشگر ایرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.