شهر ساحلی باتومی یکی از مقاصدی است که در چند سال اخیر بسیار مورد استقال گردشگران به‌ویژه ایرانی‌ها قرار گرفته است. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی متعددی است که هرساله درآمد زیادی عاید این کشور می‌شود. جمله جاذبه‌های گرجستان می‌توان به موزه‌های مختلف این کشور اشاره کرد که گردشگران تور گرجستان با بازدید از آن‌ها با تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه آشنا می‌شوند و در آن آثار نفیسی مربوط به دوره‌های مختلف به نمایش درمی‌آید. در این مقاله با موزه باستان‌شناسی باتومی آشنا می‌شویم.

این موزه در سال 199تاسیس شده است و توسط وزارت آموزش‌وپرورش گرجستان تامین مالی می‌شود که براساس گزارشات بدست آمده سالانه میزبان 5 هزار گردشگر از سرتاسر دنیا می‌باشد. این موزه در دو طبقه ساخته شده است و بیش از 28 هزار آثار تاریخی مختلف مربوط به فرهنگ گرجی در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

در موزه آثار باستان‌شناسی از دوره برنز تا قرون وسطی که توسط گروه گرجی-بریتانیایی یافت شده است، وجود دارد. همچنین در این موزه آثار منحصر به‌فردی از سکه‌های گرجی و خارجی، ظروف برنزی، ظروف شیشه‌ای و سرامیکی قرار داده شده است که گردشگران تور باتومی را مجذوب خود می‌کند. انجمن‌های علمی و مهمی در آن سازمان‌دهی می‌شود و کارکنان آن به صورت فعال در بسیاری ازکنفرانس‌ها و سمپوزیم‌های ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند. جالب است بدانید در موزه‌ی باستان‌شناسی باتومی علاوه بر نمایش آثارباستانی، فروشگاهی از اجناس قدیمی وجود دارد که شما می‌توانید آن را خریداری کنید.

در این موزه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی برگذار می‌شود که بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان در آن به عنوان تور آموزشی شرکت می‌کنند. این موزه در سال 2013 تحت بازسازی قرار گرفت و در آن 40 کارمند و 10 محقق با مدرک PHD مشغول به‌کار هستند.