آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیرآب دبی یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌ها و اوقات فراقت شهر دبی می‌باشد که در مرکز تفریحی Dubai Mall قرار گرفته است و هرساله میلون‌ها توریست از اقسا نقاط جهان با تور دبی از آن بازدید می‌کنند. این آکواریوم زیبا یکی از جاذبه‌های مهم و توریستی شهر دبی به‌شمار می‌آید که در محیطی به وسعت 12 میلیون متر مربع ساخته شده است. در ادامه‌ی این مقاله 10 حقیقت جذاب و خواندنی در‌باره‌ی این آکواریوم جذاب بررسی می‌کنیم، با سالیان‌ سفر همراه باشید.

بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده‌ی دنیا

این آکواریوم در سایز 51 در 20 در 11 متری می‌باشد و به عنوان بزرگ‌ترین آواریوم سرپوشیده‌ی جهان شناخته می‌شود. در این آکواریوم حجم بالغ بر 10 میلیون لیتر آب را در خود جای داده است و بیش از 33000 جانور آبزی از 200 گونه‌ی جانوری از جمله کوسه و سفره‌ماهی در آن وجود دارد.

ثبت رکورد گینس

این آکواریوم دارای پنل اکریلیک است و وزن آن به بیش از 245000 کیلوگرم می‌رسد و ابعاد آن نیز 32.8 در 8.3 متر و با ضخامت 750 میلی‌متر است، از این جهت به عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم جهان نام خود را در کتاب گینس به ثبت رسانده است.

به‌دست آوردن اطلاعات نادر و جذاب در مورد زندگی زیرآب

در طبقه‌ی دوم مرکز خرید دبی مال باغ‌وحش زیرآبی وجود دارد که اطلاعات خوب و ارزشمندی درمورد زندگی موجودات آبزی از جمله خرچنگ‌های عنکبوتی غول آسا، اسب دریایی، عروس‌های دریایی، پنگوئن و کروکدیل در اختیار متخصصان این حوزه قرار می‌دهد. روش تعاملی انتخاب شده توسط مسولان این آکواریوم، آموزش دادن بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان در حوزه‌ی حفاظت دریایی می‌باشد و در سه بخش جنگل‌بانی، سواحل صخره‌ای و حیات اقیانوسی صورت می‌گیرد.

غواصی با کوسه‌ها

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این جاذبه‎ی توریستی در جهان، غواصی در کنار کوسه‌ها می‌باشد که یک فرصت بی‌نظیر برای غواصان و علاقه‌مندان به این حوزه است. از جهت دیگر غواصی منجر می‌شود تا دنیای زیر آب تا افراد بهتر مورد کاوش قرار دهند.

تجربه‌ی قفس

برای نزدیک‌ شدن به موجودات زیر آب حیوانات خطرناک از جمله کوسه‌ مسئولان این آکواریوم تجربه‌ای به نام قفس را بوجود آورده‌اند. در این شرایط بازدیدکنندگان در یک قفس قرار می‌گیرند و محل و نحوه‌ی زندگی موجودات آن را از جمله دلقک ماهی، سفره‌ماهی، کروکدیل‌ها و کوسه‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کنند. این یک تجربه‌ی بی‌نظیر برای مسافران تور دبی به شمار می‌آید و باید تمامی بازدید کنندگان تجهیزات Snorkeling را بپوشند.

قایق‌های کف شیشه‌ای

یکی دیگر از روش‌هایی که شما می‌توانید موجودات آبزی را از نزدیک مشاهده کنید، استفاده از قایق‌های شیشه‌ای می‌باشد. این قایق‌ها توانایی گنجایش 10 نفر را دارد و شما می‌توانید در حین تماشا به موجوادات غذا دهید.

برنامه‌های مخصوص برای آب‌شناسان جوان

یکی از برنامه‌هایی که توسط مسولان این آکواریوم طراحی شده است، آموزش دادن به کودکان در رده‌های سنی مختلف از 5 تا 8 ساله و بالاتر است. در این آموزش‌ها افراد می‌توانند دوره‌های آموزشی در مورد اقیانوس‌ها را داشته باشند.

تور ویژه‌ی پشت صحنه

اگر علاقه‌مند به مدیریت 33 هزار موجود آبزی هستید، شما باید این تور را تجربه کنید. در این تور مواردی مانند غذا دادن، محافظت و نگه‌داری از گونه‌های مختلف مواجه خواهید شد. گردش‌گران می‌توانند با همراهی کارمدان باتجربه این مراحل را پشت سر بگذارند.

عکاسی از زیرآب

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز در حین بازدید از این آکواریوم عکاسی از زیرآب می‌باشد که برای علاقه‌مندان به عکاسی یک گزینه‌ی عالی می‌باشد.

فروش بلیطت‌های مختلف

برای راحتی بیش‌تر بازدید‌کنندگان، بیلطت‌های مختلف به آن‌ها برای لذت بردن از حیات دریایی عرضه می‌شود. این بلیت‌ها شامل دسته‌های گوناگونی از جمله بسته آکواریوم، بستدریافته‌ی ترکیبی و بن خرید می‌باشد.

منبع: سالیان سفر