جزیره هرمز را می‌توان یکی از بکرترین مناطق ایران دانست. این جزیره بیضی شکل را کلید خلیج فارس می‌نامند و علت این نام‌گذاری مجاورت آن با تنگه هرمز است. این جزیره در ۸ کیلومتری بندر عباس قرار گرفته است.

در حال حاضر جزیره هرمز  یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در میان سفردوستان است. سالانه عده‌ای زیادی از مردم در تمام فصل‌های سال، بخصوص در پاییز و زمستان به این جزیره سفر می‌کنند و چند روزی را در اقامتگاه‌های بومی این جزیره می‌گذرانند  و یا در جزیره کمپ ‌می‌کنند. این مطلب یک راهنمای مختصر سفر به جزیره هرمز است. اگر شما هم دوست دارید چنین سفر آرامش بخشی را تجربه کنید با  پارس توریسم  همراه باشید.

 چرا جزیره هرمز؟

این سوال را می‌توان با یک جمله ساده پاسخ داد؛ زیرا سفر به جزیره هرمز یک سفر استثنایی خواهد بود. طبیعتی بکر که سطح آن را طبقات رسوبی و آتشفشانی تشکیل داده است. تپه‌های نمکی که در جای جای جزیره وجود دارند؛ خاک سرخ جزیره که یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های هرمز است و دلایل بی‌شمار دیگر گواه استثنایی بودن سفر هزمر است. زمین‌شناسان خاک هرمز را یکی از متنوع ترین خاک‌ها دانسته‌اند.

 بهترین زمان سفر به هرمز

جزیره هرمز را می‌توان دارای آب‌و هوای نسبتا گرم دانست از این رو این جزیره یکی از مقاصد مناسب برای سفرهای پاییزی و زمستانی است. اما بهترین زمان برای سفر به این جزیره را می توان فصل بهار دانست زیرا هم وقت کافی برای بازدید از جزیره وجود دارد و هم هوای جزیره در بهار بسیار فوق‌العاده است.

 در سفر به جزیره هرمز کجاها را ببینیم؟

هرمز جاذبه‌های توریستی زیادی دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. در ادامه به معرفی مختصر برخی از این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

دشت‌های آهوان

در این دشت آهوان در امانند و بومی های جزیره هرمز آنها را آزار نمی‌دهد و اجازه می‌دهند به زندگی آزادانه خود ادامه دهند. در سفر خود به هرمز می‌توانید از این دشت دیدن کنید. البته  نباید هیچگونه آسیبی به آهوان بزنید.

 ساحل

ساحل‌های ماسه‌ای متنوعی در این جزیره وجود دارد که ماسه‌های هر کدام  از این ساحل ها به یک رنگ است. این ساحل‌ها هرمز را به یک جزیره رنگارنگ تبدیل کرده‌اند که شاید در سراسر جهان بی بدیل باشد.  خاک‌های رنگی هرمز یکی از معروف ترین شاخصه‌های این جزیره است.

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه های پرتغالی ها فقط مخصوص جزیره هرمز نیست بلکه در بسیاری از شهرها و جزایر جنوبی وجود دارد و به زمان استعمار جنوب ایران  توسط پرتغال بر می گردد. قلعه هایی که از آن دوران به جا مانده است یکی از جاذبه های جزیره هرمز محسوب می شود.

 پایان سفر

هنگام خداحافظی با جزیره حتما دلتان می گیرد زیرا نمی دانید چطور از آب‌و هوای فوق‌العاده جزیره، مردم خون گرم و مهربانش، طبیعت زیبایش و دریا و ساحلش دل بکنید و به شهر خود برگردید. اگر چه شاید این سفر مانند بسیاری از سفرهایی که رفتید نباشد، اگرچه شاید نتوانید در آن هتلی لوکس برای اقامت پیدا کنید؛ اگر چه شاید در هرمز خبری از مراکز خرید لوکس و شیک نباشد اما با این حال این سفر می‌تواند بهترین سفر زندگی شما باشد. زیرا جزیره ای که عجایب طبیعت را در دل خود جای داده یک استثنی در سراسر ایران  است