احتمالا شما هم اسم دیزنی لند را شنیده اید. سرزمینی مهیج که یکی از بیشترین درامدهای جهان را در تمام صنعت ها به خود اختصاص داده است. استخر جهانی والت دیزنی یک مجتمع سرگرمی در دریاچه Bay و Lake Buena Vista، فلوریدا، در نزدیکی اورلاندو و Kissimmee، فلوریدا است. این مناظر مقصد جالب از شرکت های بزرگ دیزنی است. جهان والت دیزنی که در تاریخ 1 اکتبر سال 1971 افتتاح شد، بیشترین بازدیدکننده از تعطیلات در جهان است که میانگین بازدید بیش از 52 میلیون نفر است. [2]

استراحتگاه متعلق به والت دیزنی پارک ها و استراحتگاه ها، بخش شرکت والت دیزنی است. این در ابتدا توسط شرکت والت دیزنی جهانی اداره شد. این اموال شامل 27،258 هکتار (43 کیلومتر مربع، 110 کیلومتر مربع)، مسکن هتل بیست و هفت هتل استثنایی، 9 هتل غیر دیزنی، 4 پارک تفریحی، دو پارک آب، چندین زمین گلف، اقامتگاه تفریحی و دیگر مکان های تفریحی، از جمله دیزنی اسپرینگز جدید پادشاهی جادوگر اولین پارک تم برای باز کردن در مجتمع بود، در سال 1971، پس از Epcot در سال 1982، استودیو دیزنی هالیوود در سال 1989، و آخرین پادشاهی حیوانات دیزی در سال 1998. طراحی شده برای تکمیل دیزنی لند در آناهیم، ​​کالیفرنیا، که تا به حال در سال 1955 افتتاح شد، این مجموعه توسط والت دیزنی در دهه 1960 توسعه یافت. به عنوان شناخته شده، "پروژه فلوریدا" در نظر گرفته شده بود که دیدگاه متمایز را با مجموعه ای متفاوت از سوارهای خود ارائه کند.

دیزنی به خاطر سیاست های مدیریتیش زبانزد است. سیاست هایی که هم در جذب نیرو هم در اسرتراتژی شرکت دیده می شود. برنامه های اصلی والت دیزنی همچنین خواستار معرفی یک «نمونه اولیه نمونه جامعه فردا» (EPCOT)، یک جامعه برنامه ریزی شده بود که به عنوان تست تدریجی برای نوآوری های جدید شهر زندگی می کند. پس از لابی گسترده، دولت فلوریدا ناحیه بهبودی رییدی، یک ناحیه ویژه ای را ایجاد کرد که اساسا شرکت والت دیزنی را قدرت و استقلال استاندارد یک شهر متشکل را به عهده داشت. والت دیزنی در 15 دسامبر 1966 درگذشت، قبل از شروع ساخت. بدون اینکه دیزنی به ساخت و ساز برسد، این شرکت یک مناسبت مشابه با دیزنی لند ایجاد کرد و مفاهیم تجربی را برای یک جامعه برنامه ریزی کنار گذاشت.

براساس گزارش های منتشره از انجمن تفریحی و سرگرمی پارک های موضوعی و AECOM، زیباترین پارک های تفریحی جهان معرفی و تصاویری از آن ها منتشر شد. پس از اینکه پارک تفریحی مجیک کینگدام در فلوریدای آمریکا در سال 2015، بیش از 20.5 میلیون بازدید کننده را به خود جذب کرد، در بین پارک های تفریحی جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است. 

بر اساس این گزارش ها، دومین پارک محبوب جهان دیزنی لند آناهایم واقع در کالیفرنیا است که در سال 2015 حدود 18.3 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرده است. دیزنی لند توکیو با 16 میلیون بازدید کننده مقام سوم را به خود اختصاص داده است. 

سه پارک دیزنی ورد، یونیورسال اورلندو و سیورد در سال 2015 نسبت به سال های قبل با توجه چشم گیر بازدید کنندگان مواجه شدند.