متاسفانه باز هم شاهد اتفاقی ناگوار برای توریست ها بوده ایم. اینبار قربانیان کلمبیایی های بی گناه بودند. دست‌کم ۶ سرنشین یک قایق در آب‌های شمال‌غربی کلمبیا غرق شدند.

به گفته مقامات کلمبیایی در شهر گواتاپه، ۱۳۳ تن نجات یافته و ۳۱ مسافر مفقود شده‌اند. هنگام وقوع این سانحه که کم‌تر از ۵ دقیقه به طول انجامید، ۱۷۰ تن سرنشین قایق گردشگری غرق شده بودند.

برخی از نجات یافتگان گزارش کرده‌اند که سرنشینان جلیقه نجات بر تن نداشته‌اند. هلی‌کوپترهای ارتش به کمک امدادگران آمده و در جست‌وجوی مفقودشدگان هستند.

نیروی هوایی کلمبیا، ارتش، آتش نشانان و غواصان آبهای یک دریاچه ساخته شده در شهر روستایی گواتپه را شگفت زده کرد و به دنبال بازماندگان پس از آنکه قایق توریستی روز قبل غرق شد.


مقامات اورژانس کلمبیا اعلام کردند که تعداد تلفات به هفت نفر افزایش یافته است، اما افزود که تنها دو نفر از دست رفته اند. برای اولین بار پس از آن که قایق به پایین رفت، ده ها نفر ثبت نام نشدند.

مقامات گفتند که 158 نفر نجات یافته اند. برآوردهای قبلی، تعداد کل افراد در قایق را در حدود 170 قرار داده است.

بررسی ها و اقدامات همچنان در حال انجام است. انتاظر می رود باماندگان وقربانیان به تسهیلاتی دست یابند.

قایق توریستی El Almirante، در 25 ژوئن 2017، در آب Guatape، Antioquia دیده می شود.

قایق توریستی El Almirante، در 25 ژوئن 2017، در آب Guatape، Antioquia دیده می شود.

این حادثه حدود 45 کیلومتر (28 مایل) شرق مدالین، یکی از بزرگترین شهرهای کلمبیا رخ داده است.

جستجو برای از دست رفته روز دوشنبه بعد از رعد و برق اجباری تیم های نجات را از آب گذشته شب را مجبور کرد. رئیس جمهور کلمبیا، خوان مانوئل سانتوس، گفت که جستجو در اولین نور از سر گرفته خواهد شد.

شکار برای بازماندگان، پاسخ

در 25 ژوئن سال 2017، از قایق سوار شده به سمت ساحل می رود.

رئیس جمهور سانتوس، روز چهارشنبه، در حال تماشای صحنه، گفت که تمرکز بر نجات بازماندگان است و در مورد چگونگی غرق شدن قایق بعدی، سوالاتی مطرح می شود.

سانتوس گفت: "در حال حاضر، ما هیچ اطلاعاتی برای تعیین اینکه چرا آن را غرق شده است.

رهبر کلمبیا گفت که براساس اطلاعاتی که به او داده شده، قایق بیش از حد پر نشده بود.

لورنا سالازار، یکی از بازماندگان این حادثه، به CableNoticias وابسته به سی ان ان گفت که جلیقه های زندگی در کشتی های توریستی وجود ندارد.